Online tanítás? Pro és kontra

Miért fontos az online tanítás?
Az Internet jelentősen megváltoztatta a kommunikáció módját, valamint az információkhoz való hozzáférést, az információk megosztását és áramlását. A kérdés már nem a technológia tanításban való felhasználása, hanem az, hogy a tanárok tudomásul veszik-e a világ fejlődését, és megértik az online műveltség, valamint az együttműködés és az online szerepvállalás jelentőségét a diákok fejlődésében és jövőbeli munkahelyi környezetben.
A szoftverállomány és a technológia nagyon gyorsan változik, és nehéz lehet lépést tartani ezekkel a fejleményekkel. Ezért fontos, hogy az online tanítás hatékony pedagógiai stratégiáinak megértésére összpontosítsunk, nem pedig magára a technológiára.
PRO: Az online tanítás fő előnyei
- Az időfelhasználás fokozott rugalmassága:
- A tanulás és a tanítás olyan időpontokban történhet, amelyek mind a hallgatók, mind a tanárok számára kényelmesebbek és eredményesebbek. A hallgatók a saját ütemükben dolgozhatnak egy adott keretrendszerben, és az online tanulási és tanítási elköteleződési folyamat felosztható kisebb, gyakoribb időszakokra, lehetőséget nyújtva arra, hogy közben elmélkedjenek a tananyagban.
- Fokozott rugalmasság a helyszínben
- A tanulás és tanítás bárhol megtörténhet (otthon, irodában, ingázás közben, kávézóban), és összekötheti a diákokat és a tanárokat különböző földrajzi helyekről is
- Kontextus
- Az online oktatás új jelentőséget ad a tanulás fogalmának a kortárs társadalom, valamint a szakmai és ipari gyakorlat számára
- Információ megosztás
- Az online oktatás lehetőséget nyújt az információkhoz való egyszerűbb és könnyebb hozzáféréshez és megosztáshoz. A tanárok és a hallgatók az érdeklődési területük és nem a földrajzi elhelyezkedésük alapján csatlakozhatnak az online gyakorlati közösségekhez.
- Online források
- Az online oktatás nagyobb mélységű és szélesebb körű hozzáférést biztosít az erőforrásokhoz és információkhoz
- Változatos és gazdagító élmény
- Az online oktatás javíthatja a hallgatók tanulási tapasztalatait azáltal, hogy lehetőséget nyújt interdiszciplináris, kultúrák közötti és / vagy campusokon átívelő együttműködésre. Ez a tanulási tapasztalat helyi, nemzeti vagy nemzetközi szinten fordulhat elő. Mindeközben fokozott interakcióval és elkötelezettséggel, valamint a kortársak gyakoribb visszajelzéseivel, továbbá eddig ismeretlen csoportmunka képességekkel találkozhat a hallgató
- Hozzáférés, méltányosság és fogyatékosság
- Az online forma biztosítja az esélyegyenlőség mechanizmusát a fogyatékossággal élő diákok és tanárok között, és olyanok számára is kiváló megoldást nyújt, aki akadálymentesítési nehézségekkel küzd, amelyek korlátozzák a személyes találkozás lehetőségét.
- Digitális információs műveltség
- Az online tanulás olyan digitális írástudási képességeket fejleszt, amelyekre a mai társadalomban és munkahelyi környezetben egyre nagyobb szükség van
- Adminisztráció
- Az online oktatás egyszerűsítheti a tanítás egyes adminisztratív vonatkozásait.
KONTRA: Főbb hátrányok, korlátozások az online tanításban
- Hozzáférés a technológiához
- Bizonyos esetekben korlátozott lehet a hallgatók és a tanárok rendszeres hozzáférése a megbízható vagy megfelelő technológiához. Több ember is használhat egy számítógépet vagy mobil eszközt egy háztartáson belül, vagy számíthat arra, hogy más is számítógépeket használ az egyetemen vagy egy nyilvános helyen (pl. Nyilvános könyvtár, internetes kávézó stb.), így ahhoz csak korlátozva férhet emiatt az eszközhöz. A hallgatók vagy a tanárok szintén csak korlátozott hozzáféréssel rendelkeznek a szükséges szoftverekhez
- Hozzáférés az internethez
- Nem minden hallgatónak és tanárnak van rendszeres vagy megbízható hozzáférése az internethez. Sok esetben az internet-hozzáférés korlátozható a sebességre, vagy internetük havonta korlátozottan használható, ami hátráltatja az információkhoz való hozzáférést vagy továbbítást.
- Képesség a technológia használatára
- Egyes technológiák és eszközök képzést igényelnek. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a technikai képzés nehezen elérhető a hallgatók vagy a tanárok számára.
- Elkülönítés
- Az olyan tanárok számára, akik nem támogatják online kezdeményezéseket oktatási célzattal, ez magányos és elszigetelő élmény lehet
- Információs túlterhelés
- Sok esetben az online információ mennyisége, útmutatók, segítség és források képesek elsöprővé és zavarossá válni, ha nem megfelelően kezelik őket. A diákok és a tanárok nehezen tudják felismerni, hogy mely információk relevánsak vagy fontosak, és melyek nem azok.
Mi a minőségi online tanulás?
A legjobb kérdés, ami ezzel kapcsolatban feltehető:
Az online tanfolyam eléri ugyanazt a szintet, mint egy fizikai, vagy jobb egy egyenértékű személyes tanfolyamnál?
Két mennyiségi kritikus teljesítménymutató létezik ennek megválaszolására:
- A teljesítési arány legalább olyan jó, ha nem jobb az online tanfolyamokon.
- A tanulás fokozatai és mértéke legalább olyan jók, ha nem jobbak az online tanulók számára.
Mindenekelőtt át kell gondolni a tanítás módját, mielőtt online térbe applikálná azt – nemcsak a szemtől szembe történő tanítást kell átvinnie egy online változatra, hanem a tanítást is úgy kell átalakítania, hogy megfeleljen az online tanulók követelményeinek. Például egyértelmű tanulási eredmények, értékelések, amelyek tesztelik a kívánt elsajátítási mértéket, és megkülönböztetik az eredményesség különböző szintjeit, stb.
Vannak azonban eltérő követelmények is:
- Rugalmasság .
- Az online tanulás lehetővé teszi számunkra, hogy tartalmat vagy információt olyan módon juttassunk el, amely jobb élményhez vezet, mint fizikai órán megvalósult előadás során.
- Az online hallgatók különböző igényei.
- Nagyon sok kutatás bizonyítja, hogy az online hallgatóknak érezniük kell, hogy az oktató online „jelen van”, azaz beszélgetési fórumokban lépnek kapcsolatba a hallgatókkal, irányítják őket a legutóbbi releváns cikkekhez vagy eseményekhez, és azonnal reagálnak a kérdésekre (lásd: https://www.ideals.illinois.edu/handle/2142/18713)
- Nagyon sok kutatás bizonyítja, hogy az online hallgatóknak érezniük kell, hogy az oktató online „jelen van”, azaz beszélgetési fórumokban lépnek kapcsolatba a hallgatókkal, irányítják őket a legutóbbi releváns cikkekhez vagy eseményekhez, és azonnal reagálnak a kérdésekre (lásd: https://www.ideals.illinois.edu/handle/2142/18713)
Hogyan akarsz online tanítani?
Ez a kérdés valóban arra kér, hogy vedd fontolóra az alapvető tanítási filozófiádat.
Mi lesz a szerepem oktatóként?
- Objektivista nézet.
- A tudásod véges és meghatározott, a hallgatóké a területeden vélhetően még annál is inkább az. A tantárgy szakértője vagy, aki többet tud, mint a hallgatók, és ezért az a feladat, hogy biztosítsd, hogy ezt az információt vagy tudást a lehető leghatékonyabban add át a hallgatónak
- A tanulás mint egyéni fejlődés.
- A hangsúly a tanulók képességeinek fejlesztésére és az információk vagy ismeretek megkérdőjelezésére, elemzésére és alkalmazására való képesség fejlesztésére irányul. Úgy látod, hogy inkább a tanulás útmutatója vagy elősegítője vagy a diákoknak? Ez is remek.
- Kombináld mindkét megközelítést.
Ha internetes oktatás felé kacsintgatsz, akkor a tanítás megkezdése előtt használd ki az alkalmat, hogy elgondolkodj azon, hogyan szeretnél valójában tanítani, és hogy ezt el lehet-e helyezni egy online környezetben. Ez nem egy olyan döntés, amelyet azonnal meg kell hoznod. A fontos pont az, hogy nyitott legyél a dolgok másképp történő elvégzésére!
Az Ecademyn nemcsak tanulni, hanem oktatni is élmény. Bátran vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal emailben, vagy töltsd ki az oktatóknak készült űrlapot és mérd fel, hogy Neked való-e?